2017. március 6., hétfő

Moly Name Tag - 10. forduló


Kedves Olvasóim!

S ezennel elérkezett a tizedik forduló. A szabályok ugyanazok. Rengetegen jelentkeztetek egy hét alatt és ez hatalmas örömmel tölt el. Ezért kiírta mindenkit egy cetlire, s úgy húztam, kik legyenek a szerencsések. Tehát most is három molyt kérdeztem meg a molyolási és olvasási szokásairól. Szerintem nagyon klassz válaszok születtek, szóval nem is húzom tovább.
Szeretnél te is részt venni a játékon? Nincs más dolgod, mint jelentkezni erre az eseményre: Moly Name Tag- Kit rejt a nicknév? (katt rá)

A tizedik kör résztvevői:

@Amalthya, 24 éves közgaszdász, marketing szakiránnyal. Jelenleg gyesen van. :)
@ViveEe, 24 éves könyvelő. :)
@k_annamaria, idén 30, több mindenbe is belekóstolt, de jelenleg otthon tölti napjait édes 18 hónapos kisfiával :)

S akkor jöjjenek is a kérdések: 

1, Mióta vagy aktív tagja Moly.hu közösségének?

@Amalthya: 2013 júniusában regisztráltam, vagyis lassan 4 éve.

@ViveEe: 2015. július 8-án regisztráltam, és azóta aktív is vagyok. :)

@k_annamaria: 2012. augusztus 2. regisztráltam és azóta lelkes tagja vagyok:) én a regisztrálás óta aktívan használom:)

2, Hogyan bukkantál rá?

@Amalthya: Először a Rukkolára találtam rá, és nem volt fent egy könyv, amit rukkolni akartam. Azt írták, a moly.hu adatbázisából dolgoznak, így oda kellett feltöltenem.

@ViveEe: Már nem emlékszem, valószínűleg könyvet kerestem.

@k_annamaria: Drága barátosném julcseee ajánlotta

3, Miért kezdted el használni, mi fogott meg benne?

@Amalthya: Minden! Először a kihívásokra kattantam rá, aztán az ajándékozós eseményekre. A mai napig töretlen a lelkesedésem, többet használom, mint a facebookot.

@ViveEe: Régebben excel táblát vezettem arról, hogy milyen könyveim vannak, és azok milyen értékűek, csak kíváncsiságból, és volt egy külön fül a kívánságlistámnak is. És hát ezeket sokkal könnyebb nyilvántartani a molyon. :) Aztán az is izgalmas volt a kezdetekben, hogy összeszedjem, hogy miket is olvastam a regisztrációig életemben, és azokat kb. mikor. Így is a kötelező olvasmányokat, az újraolvasásokat és a képes könyveket, mesekönyveket fel sem vezettem. Azóta jó látni, ahogy egyre nőnek az olvasási számaim. :) Aztán jöttek a kihívások, és kezdtem megismerni ezt a remek közösséget. :)

@k_annamaria: Gondoltam milyen jó, hogy végre normálisan tudom vezetgetni az olvasásaimat, de ez hamar kinőtte magát. Szeretem olvasni mások értékeléseit , mert igazi kincsekre bukkantam már így. Egy időben pedig sok ajándékozáson vettem rész amit szintén nagyon szerettem. Nagyon jó közösségnek tartom. Sokszor van lehetőség személyes találkozásra is, azok a kedvenceim:)

4, Vettél már részt molyos eseményen? Milyen tapasztalataid vannak?

@Amalthya: Ajándékozós eseményen többször is részt vettem, idáig sosem csalódtam. (Egyet magam is szerveztem.)

@ViveEe: Igen, már több ajándékozáson is, meg volt pár személyes találkozóm molyokkal, főképpen nagy könyves események kapcsán. Az ajándékozásokkal kapcsolatban többnyire nagyon jó tapasztalataim vannak, eszméletlen, hogy néhány moly milyen sok energiát fektet a csomagokba. :) A személyes találkozók pedig mindig nagy élményt jelentenek. :)

@k_annamaria: Igen voltam már molyszülinapon és könyvklubon is. POZÍTÍV!!!! Nagyon imádom, igazi energialöket. Én mindig feltöltődök:)


5, Milyen élményeket, tapasztalatokat köszönhetsz az oldalnak? 

@Amalthya: Mindig is szerettem olvasni, de csak azóta vagyok megrögzött könyvmoly, amióta rátaláltam az oldalra. Címszavakban az élményeim, amiket a molynak köszönhetek: remek közösség, sok-sok új könyv, a blogom, ajándékozások, kihívások, nyereményjátékok. És egy nagyon sovány pénztárca.

@ViveEe: A legnagyobb élményem a mollyal kapcsolatban, hogy olyan emberek között vagyok, akik szintén imádják a könyveket, és vannak olyan elvetemültek mint én, akár a könyvvásárlások tekintetében, akár a könyvek állapotát érintő kiakadásokban. Sajnos csak egyetlen közeli barátom van, aki olvas, de ő sem olyan frekventáltan, a családomban meg senki sem. Itt viszont csak ez a lényeg. Imádom! ^^ Sok szuper, önzetlen embert ismertem meg, és ami még élmény nekem, hogy ha egy-egy értékelésem hatására másokat is érdekelni kezd az adott könyv. :)

@k_annamaria: Szövődtek barátságok. Van olyan akivel még soha nem találkoztam, de mégis naponta beszelünk:) Ami még számomra pozitív 

6, Milyen típusú könyveket szoktál olvasni? 

@Amalthya: YA, minden mennyiségben. Azok közül is inkább a fantasykat, disztópiákat szeretem, a realistákat kevésbé.

@ViveEe: A leginkább közös vonás az olvasásaimban az a fantasy. Bár sokszor ehhez romantika/erotika is párosul. De van, hogy csak simán romantikus könyvet olvasok, egy-két sci-fi is be szokott figyelni, és a történelmi személyeket/eseményeket feldolgozó, illetve a tudományos témájú regényeket is szeretem, bár ezekből sajnos ritkán találok jót.

@k_annamaria: Sok mindent szeretek, de ha muszáj egy dolgot mondani akkor a skandináv krimi a favorit:) illetve mostanság a mesekönyvek 

7, Ki szoktál lépni az olvasási komfortzónádból? 

@Amalthya: Nagyon-nagyon ritkán. Túl sok könyvem van és túl kevés időm, inkább olyan könyveket olvasok, amiről sejthető, hogy tetszeni fog.

@ViveEe: Elég ritkán, és kevés sikerélménnyel. Kb. nyolc éve megkaptam a tesómtól egy nagyon vágyott horror/thriller könyvet, a Sötét titkok házát. Az akkor olyan nagy hatást gyakorolt rám, hogy próbálkoztam még hasonlót találni. Bepróbálkoztam például Stephen Kingnél és Joe Hillnél is, de mindkettő csalódás volt, így feladtam. :(

@k_annamaria: Nekem nincs olyan:) na jó viccet félre téve állandóan feszegetem a határokat. Nem szeretem beskatulyázni magam. 

8, Melyik könyv volt az, amelyik elindította a lavinát, tehát melyik volt az első, aminek hatására elkezdted falni a köteteket? 

@Amalthya: Nagyon meglepő, de a Harry Potter, kb. 10 éves koromban. A szüleim megvették az első négy kötetet, de nem nekem, hanem a norvég rokonainknak. Én meg megláttam a kupacot, kiválasztottam a legvastagabbat, és elkezdtem olvasni. Később jöttem csak rá, hogy nem azzal kéne kezdeni.

@ViveEe: Mindig szerettem olvasni (kivéve elsős koromban, akkor hisztirohamot kaptam az olvasás szótól… hat éves voltam na. :D), de nem faltam a könyveket. Nekem nem egy konkrét könyv indította el a lavinát, hanem onnantól kezdtem rengeteg könyvet olvasni, hogy 2012-ben elkezdtem dolgozni és lett pénzem arra, hogy sok-sok könyvet megvegyek. De ha mégis mondani kéne egy könyvet, akkor J.R. Ward – Éjsötét szerető c. könyve. :)

@k_annamaria: Ha jól emlékszem 8-9 lehettem amikor Janikovszki Évától olvastam: Kire ütött ez a gyerek. Azóta már milliószor újraolvastam, de egyszerűen nem tudom megunni. Szóval nálam már jó korán kezdődött. 

9, Melyik az abszolút kedvenc könyved, amit bármikor kézbe vennél és olvasnál?

@Amalthya: Ez egy kegyetlen kérdés! Legyen a Harry Potter és a Halál Ereklyéi.

@ViveEe: Bár valójában még csak egyszer olvastam el, de J.R. dos Santos – Az ördög keze című könyvében tuti, hogy soha nem csalódnék. De szerintem Az isteni formula c. könyvében sem. Szerintem 100 évesen is imádni fogom őket. :)

@k_annamaria: Janikovszki Éva: Kire ütött ez a gyerek, Fredrik Backman Az ember, akit Ovénak hívnak és Fehér Klára: Hová álljanak a belgák? ezt a három könyvet bármikor újra olvasnám:)


10, A 2016-os év könyve. Melyik jutott elsőnek eszedbe?

@Amalthya: Jennifer Niven: Veled minden hely ragyogó. Nem a legjobb könyv volt 2016-ban, de a legemlékezetesebb.

@ViveEe: Brandon Sanderson – Acélszív. Valamikor 2016 januárjában olvastam és annyira imádtam, hogy azóta is lesem mikor jelennek meg új könyvei, mert az eddig magyarul megjelenteket kivégeztem már. :) Rendkívüli világokat alkot ez az író.

@k_annamaria: Fredrik Backman Az ember, akit Ovénak hívnak

11, Melyik az a könyv, amit mindenkinek el kéne olvasnia szerinted?

@Amalthya: Karen Thompson Walker: Csodák kora. Sokan nem tartják „jó könyvnek”, és biztosan nem hibátlan, de engem elgondolkodtatott. Hová vezet az, ha így romboljuk a környezetünket? A világ, amit a szerző felvázolt, az agyamba égett, nem fogom elfelejteni azt a reménytelenséget és félelmet, amit olvasás közben éreztem.

@ViveEe: Nem hiszem, hogy létezik ilyen könyv. De én azért J.R.R. Tolkientól A gyűrűk urát ajánlanám. Én látom a hibáit, érzem hol vontatott, a legtöbb karaktert a filmben sokkal jobban kedvelem. De mégis ez egy olyan alapmű a szívemben, hogy bárki kezébe odaadnám, ha nyitott rá. :)

@k_annamaria: Nagyon sok ilyen van. Nem tudok csak egyet mondani. Szerintem amit mindenkinek el kéne olvasni azt a molyon szoktam ajánlani vagy kedvencnek jelölni

12, Milyen könyvvásárlási szokásaid vannak? 

@Amalthya: Csak neten vásárolok, mert egy jó akcióval könnyen összespórolom egy újabb könyv árát.

@ViveEe: Ha nagyon akciós, vagy máshogy nem lehet, akkor internetről rendelek, de egyre jobban kezdek ráállni a bolti vásárlásra. Én a könyvesbolti eladók réme vagyok, akármilyen könyvet nem veszek meg. Többször volt, hogy inkább otthagytam a könyvet a boltba, mert 11 példányból nem találtam olyat, amit szívesen megvennék. Szörnyű vagyok tudom. :D De éves szinten a legtöbb könyvet a Könyvfesztiválon és a Könyvhéten szerzem be. :)

@k_annamaria: Már ritkán veszek könyvet inkább könyvtár. Amikor néha néha veszek könyvet akkor személyesen szeretek sétálgatni a könyvesboltokban.

13. Milyen számodra az ideális olvasási körülmény?

@Amalthya: Az ágyamban, bekuckózva, innivaló bekészítve, nehogy ki kelljen moccannom. Az innivaló lehet kávé (ez mindig jó), télen meleg tea, nyáron hideg üdítő.

@ViveEe: Vízszintesen, csendben. :D Bár utóbbi szinte sosem adatik meg. Csak ennyi kell. :) Bele sem merek gondolni mekkora lennék, ha még nasi is kéne. :D

@k_annamaria: Hát nincs ilyen:) Olvasni mindig minden körülmény között jó:)

14. Inkább az önálló köteteket vagy a sorozatokat szereted jobban?

@Amalthya: Teljesen mindegy, nekem a történet a lényeg. De az tény, hogy több sorozatot olvasok.

@ViveEe: Sorozatpárti vagyok. :)

@k_annamaria: Túl sok a soroztat. Én az önálló köteteket jobban szeretem. 


15. Mennyi időt szoktál hetente olvasással eltölteni? 

@Amalthya: Ez nagyon sok mindentől függ, leginkább kedvtől és időtől. Még csak körülbelüli számot sem tudok mondani.

@ViveEe: Ha egy nagyon jó, nyugis hetem van 30 órát legalább. Ha nincs, akkor is összehozom a heti 15 órát. :)

@k_annamaria: Sajnos nagyon keveset:( Általában az alvásra szánt időmből szoktam elcseni.

16, Mi alapján kerülnek a kívánságlistádra a könyvek? 

@Amalthya: Mindig nagyon megfontolom, ha kívánságlistára teszek egy könyvet, mert csak azokat szeretném ténylegesen a polcomon tudni, amelyek biztosan tetszeni fognak. Ha sorozatrész, és az előző kötetei megvannak és szerettem, akkor instant kívánságlistás lesz. Ha a szerző többi könyvét szerettem, akkor valószínűleg az újonnan megjelenőt is megveszem. Minden más esetben először a műfaji besorolást csekkolom, aztán a borítót, aztán a fülszöveget.

@ViveEe: Ismert, kedvelt szerzők könyvei azonnal. Sorozatfolytatások csak akkor, ha az előző részek is tetszettek. A többi meg a figyeltjeim alapján, vagy cím+borító+fülszöveg alapján.

@k_annamaria: Borító …hát igen néha be is fürdök velük. 

17, Jelenleg hány olvasatlan könyv pihen a polcodon?

@Amalthya: Több, mint amennyit be merek vallani :D A magánkönyvtáram 35%-a olvasatlan, ez kb. 67 könyv.

@ViveEe: Jelenleg 81. Volt idő, amikor max. 10 ilyen volt… *sóhaj*

@k_annamaria: hát 100 db biztosan

18, Melyik volt a legutóbb vásárolt könyved? 

@Amalthya: Idén még csak egyszer vettem könyvet. Egyszer, de ötöt. Kiera Cass: The Crown – A korona; Susan Ee: End of Days – A vég napjai; Victoria Aveyard: Üvegkard; Melissa Landers: Összefonódva és Amy Ewing: A fehér rózsa.

@ViveEe: Cassandra Clare – Éjfél kisasszony.

@k_annamaria: Simon Tamás: Vérmacska

19, Melyik könyvet olvastad el legutoljára?

@Amalthya: Renée Ahdieh-től a Harag & hajnalt.

@ViveEe: Steve Berry – Veszedelmes hazafiak. Szeretem az írót, és ez a könyve elég jó lett. :)

@k_annamaria: On Sai: Scar 

20, Mi alapján választod ki a következő olvasmányodat?

@Amalthya: Ha magamnak kell választanom, akkor napokig csak állok a könyvespolc előtt, és morfondírozok, hogy melyiküket szeressem. Ezért jobban szeretem kihívásokra bízni a dolgot, mint pl. a „Te választod ki, hogy mit olvassak”.

@ViveEe: Ha No.1. író írta és még nem olvastam az az első. :) De sokszor befolyásolja egy-egy kihívás, de van, hogy lekapok egy szimpatikus könyvet abban a reményben, hogy imádom majd. Ha mazochista kedvem van, egy olyan sorozatfolytatást olvasok el, aminek már az első része sem igazán tetszett. :D

@k_annamaria: Általában kihívásokra olvasok, de rájöttem hogy ezt abba kell hagynom és csak azt olvasni amihez éppen kedvem van


Köszönöm, hogy részt vettetek a játékomon! :) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése